söndag 21 oktober 2007

fortfarande stiltje

Vi bakade pizza igår men vi fuskade otroligt mycket eftersom vi köpte färdig deg... vadan denna stiltje i baket? Lusten har inte kommit helt enkelt. Men medans jag väntar på att den ska komma tillbaka ska jag hitta annat att informera och tipsa om. Jag har redan skrivit om ett par restauranger vi har varit på och jag tänkte tipsa idag om ett sushiställe. Det heter Sushi Q och vi var där på dagen igår efter ett träningspass (japp, vi har börjat gymma!). Den ligger på Friggagatan 9 i Göteborg. Det ligger ju inte så bra till så man går dit för att ta paus i shoppingen men är man villig att ta sig dit är det helt klart värt det! Vi möts av en liten dam bakom disken som inte är speciellt kundvänlig men det förlåter man fort efter man smakat på hennes sushi. Den låg så fint presenterad på en skiva granit istället för vanlig tallrik. Rikligt med wasabi och ingefära, stooooort + för jag älskar ingefäran! Jag har inte de rätta fraserna för att beskriva varför det var så gott men det var frächt, fint upplagt och jag som inte brukar gilla omeletten nåt vidare blev glatt överaskad då den smakade otroligt bra! Allt smakade helt enkelt otroligt bra! Vi har hittat vårt nya hämtmatställe! Mums!

Jonna, du brukar väl läsa här, har du inte testat detta ställe så gör det!

Inga kommentarer: