lördag 7 april 2007

När får jag priset?

Återigen borde jag koras till världens bästa flickvän då jag steg upp tidigare för att baka frukostbröd till mig och Niclas. Efter att ha funderat en stund på vilket bröd jag skulle göra blev det ett jag hittade på rågsiktspåsen från ICA. Klicka på bilden om ni vill se den större så ser ni också receptet. Mumsigt blev det!




Nu väntar jag på nästa sats som står och jäser. Det är en favorit i repris jag gör inför tillställningen vi ska på ikväll, nämligen Vitlöksfocaccia! Vi ska tillsammans med några kompisar äta middag, var på ICA Focus i över en timme och letade godsaker. Det blir ett annorlunda påskbord med allt från sill och nubbe till parmaskinka och kycklingvingar! Det blir nog kubbpremiär ikväll också, så vi får nog sätta på oss en varm tröja!

Glad påsk!

3 kommentarer:

Skumsvamp sa...

Låter gott! Önskar att jag också kunde vara så duuktig och baka eget bröd ;) men jag är bekväm av mig och köper färdigt!

Kinna Jonsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kinna Jonsson sa...

Hej, nybakt på morgonen låter gott! Tips till dig är att göra degen iordning på kvällen och låta brödet kalljäsa i kylskåp över natten. Då behöver du bara sätta på ugnen, ligga i sängen medan den blir varm, sätta in bröden och vips är de klara till frukost. Kika här om du vill.
Gifflar