söndag 19 oktober 2008

Jättegoda kakor... igen

Idag fyller min kompis och granne, Helena, T R E T T I O. Stort grattis! Jag fick för mig att jag skulle ta med lite kakor till henne (Leilas kakor som jag bakat förut...) men när jag satt igång så märkte jag att vi hade inga ägg... hoppsan! Ett telefonsamtal ner till svärföräldrarna löste det problemet... cykla ner går ju fort men backen upp är faktiskt apjobbig! Sen var jag lite sen ner till Helena och smörgåstårtslunchen jag var inbjuden till så det var bara att hoppa på cykeln igen och svischa nerför backen. Över åtta, ja ÅTTA, timmar senare cyklade jag uppför backen igen. Var inte så stressad denna gång så jag var inte helt död när jag kom hem för en liten stund sedan...

Men kakorna då... äggen jag fick av svärmor var betydligt större än de jag hade sist och det gjorde smeten lösare och flöt därför ut lite på plåten, det gjorde de inte sist. Förra gången var kakorna mer som Maryland cookies och nu lite mera sega och som café-cookies... Goda på olika sätt!

Nu har i alla fall Helena en rulle kakdeg i frysen så hon kan skära sig några kakor och grädda snabbt i ugnen när hon är sugen på en kaka. Grattis igen.

Inga kommentarer: