onsdag 8 oktober 2008

sent bak

Det står två limpor i ugnen. Det tog längre tid än jag trodde att baka dem. Tanken var att jag skulle vara klar för ett tag sedan men degen jäste så långsamt... Så kan det gå! Receptet kommer från, just det, Leila. Receptet finns här. Men jag missade att det skulle vara filmjölk... så jag har bakat på mjölk. Få se hur det blir! Jag tror jag råkade ha i lite för mycket mjöl, det är lätt gjort när man bakar med assistent...förhoppningsvis blir det bra ändå! Imorgon kommer vår "bankkvinna" hem till oss och hälsar på. Hon är vegetarian så vi ska bjuda på korv, nähä... det blir nog potatissoppa och sirapslimpa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Öh, bjuda hem en bankkvinna på middag? Räcker det inte med att amortera?
Tur ni inte har fack-lån genom fackförbundet. Det skulle jag inte vilja veta hur betalade av...

kajsamaria sa...

:) vår bankkvinna är även en gammal granne från tiden i bagaregården... när vi flyttade kunde hon vara vår kontakt med banken... man får bra avtal med sånna man känner :D då får man bjuda på nybakat då o då.. haha... hon är vad vi kallar vår "tantkompis" störtskön liten tant på 52 år