tisdag 18 december 2007

hög på en tisdag

I ångorna av träoljan pustar jag äntligen ut efter att blivit klar med bjälkarna i taket... *jej* det var verkligen på tiden! Vi slipade klart dem i söndags och nu ikväll har jag oljat dem. Jag har "bara" stegen kvar att slipa och olja men oljan som är kvar kommer inte att räcka och det är otroligt irriterande.
Snart är det jul och veckan är fullspäckad med aktiviteter så vi är färdiga på fredag eftermiddag då vi stuvar in oss i bilen för vår resa norrut. Jag som skulle testa att baka vörtbröd i år.. och allt julgodis då, vart blev det av? Jag som sparat recept i tidningar jag hittat och pratat vört med Katarina i köket på jobbet... jag får ta igen nästa år!

Nu undrar jag om jag borde sova i sovrummet då det luktar otroligt mycket där inne... kanske bäddar på soffan nere...

1 kommentar:

Maria sa...

En av dom väldans få saker som är bra med att inte ha nåt jobb:
Man hinner med att fixa allt man vill innan jul.
Idag gjorde jag fikonkulor. Världens godaste (och inte helt onyttigt) julgodis.

Men som mamma säger, "Man hinner med det man hinner. och hinner man inte så blir det jul i alla fall!". Smart kvinna!

kramis och god jul!!