söndag 2 december 2007

räkna och pyssla

Jag har en räknare på denna sidan men den får ni inte se! Ha!
Mest var jag rädd att ingen var här och läste och det skulle se så futtigt ut för de som är här och läser... Men jag tänkte ego-trippa mig och berätta att det är ca 20 personer om dagen som är inne och läser min lilla blogg. Ok, ok, det är inte mycket med det beror på vad man är ute efter eller vad man har som mål. Det är mindre bra för egot att genomsnitt tiden för besökare är 57 sekunder. Det är ju inte så mycket tid man lägger ner för att se vad som står. Men jag har läst mina inlägg.. varje inlägg tar ca en minut att läsa och trogna läsare läser ju inte gamla inlägg...
Istället för att låta mina händer jobba med en deg idag så sitter jag vid mitt skrivbord med papper i olika färger, pärlor, stansar, pennor osv och tillverkar kort på löpande band. Det är nämligen en annan hobby jag har. Vill någon av ni 20 personer ha gjort ett peronligt kort till någon eller till er själva så tillverkar jag efter önskemål mot en lagom summa kronor.

Detta kortet är inte nytt men det är förslag på födelsekort









Inte heller nytt kort men titta...













... jag kan skriva på utrikiska! (svärmors bror fyllde 60 och klart jag fick hjälp av henne med vad jag skulle skriva...)










Nytt kort för idag. Har inte skrivit något, vet inte riktigt vad för slags kort det är än... grattis? Välkommen? Nåt blir det nog...











Ett kort att ge nån som är bra helt enkelt.









Ja nu är det Jul igen... ängeln tar jag inte cred för för den är kalkylerad men jag minns inte vart jag hittat den...











Grattis...













... på födelsedagen













Det föds mycket barn och de är värda att fira!
(Text inne i kortet är: Väkommen till världen)








Ett till på utrikiska! Fånga dagen.









Välj själv vilken









Jag har snöat in på samma stil att skriva på nu men det brukar vara så. Jag har en favorit ett tag. Jag kan massa andra stilar också.
Så det är detta jag pysslat med idag. Inte alls slipat stege som planen var från början. Så kan det gå.

3 kommentarer:

Maria sa...

hejhej!
Vilka fina kort du gjort! Har ett litet lager själv. bra att ha.

Har mailat killen som ville ha en tavla men inte hört nåt mer från honom.... får se om det blir nåt.

imorgon ska jag leka dagisfröken igen. :)
KRAMIS!

Skumsvamp sa...

Vad finA!

Vickan sa...

Alla korten är verkligen JÄTTEfina! Jag vill också kunna göra fina kort... Hade ambition att jag skulle göra egna julkort i år men eftersom jag skickar ut ca 70 st gav jag upp efter 5. Mormor och farmor fick fina handgjorda kort, alla andra fick billiga WalMart kort... Jag läser i alla fall din blogg ibland och spenderar mer än några sekunder här. Hur får man räknare på sin sida, förresten? Det vill jag också ha!/ Kram Vickan