onsdag 28 november 2007

ostfrossa!

Efter helgens firande så var kylen full med godsaker... ostar! En bit av grönmögelosten St Agur, en stor bit Brie, en bit av en vällagrad Svecia och färskostar med vitlök och en med paprika/chili. Det blev en riktig lyxfrukost i lördags med ovanstående delikatesser! Igår gräddade vi fullkornsvåfflor och åt tillsammans med resten av Brien och färskostarna med tillbehör som röd- och grön pesto, tapenade, oliver mm. Gott var det! Men Niclas mage tyckte inte lika mycket om denna ostdiet än vad munnen gjorde...

Tack för en otroligt kul kväll i fredags ni som var med och tack för andra gratulationer jag fått under helgen!

puss o kram

3 kommentarer:

Maria sa...

Hejhej!
Ja det var verkligen mumsigt med allt gott du bjöd på i fredags. Hade SÅ roligt jag! Tycker också att jag bor alldeles för långt bort från Gbg.... Men som jag sagt tidigare. Skaffa mig jobb och/eller pojkvänn så flyttar jag ner på en gång. :D

Jag fick en inblick i din värld igår. Jag vikarierade på dagiset i Glanshammar. Full fart hela dagen! Lite skillnad mot äldrevården....

Nu ska jag fortsätta förberedelserna till julmarknaden på sön. Kramis!

Anonym sa...

hej googlade på plåtställ och hittade din blogg. varifrån har du köpt din? pris? min mamma & jag är på jakt. vi har några men behöver fler och där hon köpt sina ifrån säljer ej dom länge.

kajsamaria sa...

maria: förskola heter det FÖRSKOLA :D

anonym: jag köpte mitt på ÖoB för runt 80 kr minns jag... hoppas du bor där ÖoB finns o att de har kvar!