onsdag 12 december 2007

sms mellan norr och söder

Efter smskontakt med Lina på linjen där vi utbytte Luciaplaner och vad vi sysslade med nu ikväll. Hon gör knäck och hade hon bott lite närmare så hade jag smitit dit och stoppat munnen full av knäckisar! Själv har jag lagat mat, nämligen Julmustkyckling! Det är en lite annorlunda rätt som smakar väldigt gott!

ca 500 gram kycklingfilé (3-4 stycken)
2 dl creme fraiche
2 dl julmust
1 hönsbuljongtärning
1 tsk malen ingefära
1 tsk rosmarin
1 msk kinesisk soja

Dela kycklingen i lite mindre bitar och bryn dessa runt om. Tillsätt resten av ingredienserna och låt koka i ca 10-15 minuter till kycklingen är klar! Servera med t ex ris eller potatis.
Jag hade ingen creme fraiche hemma så jag tog matlagningsgrädde istället och det gick utmärkt! Jag redde den med maizena i slutet för att få en lite krämigare sås.

Så bums iväg och laga mat nu! Eller om ni redan ätit... så har ni middagstips för imorrn!

mossa mossa alla människobarn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack o tack. Låter smarrigt.