tisdag 8 januari 2008

nytt år - gammalt bröd

Det har gått en vecka på det nya året och den har gått otroligt fort! Vad hände? Jobbet har börjat om igen och det känns helt ok även om det var väldigt trevligt att vara ledig.
Det var mysigt att få spendera julen med min bror och hans familj. Sen var vi i Stockholm över nyår, Niclas jobbade på Rikslotterigalan som gick den 30 december, så vi bestämde oss för att stanna i Stockholm och bara vara vi två över nyår och ha det mysigt! Mysigt var det också!
Vi åt på en italiensk restaurang i Gamla Stan som vi ätit på en gång innan... underbaaaaar panacotta till efterrätt! Paganini heter restaurangen och är väl värt ett besök!
Vi blev "ihopstussade" med ett par som var 50+ som vi satt tillsammans när vi åt och det var mycket trevligt! Vi pratade och drack vin och hade kul. Kvinnan, som hette Marianne, tipsade om en restaurang som heter Pontus by the Sea och det var lustigt eftersom det är därifrån jag fått receptet till min fillimpa som jag brukar göra! Så ikväll gör jag två limpor och skänker Kalle och Marianne en tanke och hoppas de hade trevligt vidare under kvällen när de gick vidare för att svänga sina lurviga!

Jag letade fibrilt efter bikarbonat i skåpet som behövs för att göra fillimpa men hade inget... efter samtal till mamma och sen googlande hittade jag att man kan byta ut bikarbonat mot bakpulver men då ska man dubbla mängden bakpulver. Mamma trodde att det också att bikarbonat gör brödet mörkare men det återstår att se för nu står limpor i ugnen så jag får undersöka färgen när de är klara...

Inga kommentarer: