söndag 28 januari 2007

vill också åka utomlands!

I ett svagt ögonblick sa jag "ja visst, inga problem" till svärföräldrarna på frågan om vi kunde skjutsa dem till flyget denna söndag... klockan ringde 4.50... det var bara att gå upp, ta på sig och gå ut. Kom hem igen till halv sju ungefär och då gick vi och la oss igen och sov till kvart över 11. Niclas börjar jobba kl 12 så då var det dags att gå upp för andra gången. De borde ha landat på Teneriffa vid denna tid. Inte alls avis.... hmpf...

Dagen är väl ägnad åt att kolla på Let's dance reprisen och sen På spåret. Fick ett kryptiskt meddelande av AK igår att jag skulle kolla på reprisen men hon sa inte varför... Men det avsljöde sig när jag läste AnnaLenas blogg... De var i Bollnäs och härjade tydligen. Måste man ju se vad de visade därifrån!

Har ätit Kesellafranska till frukost nu ett tag som jag bakade för nån vecka sen. Så istället för att ta fram sista påsen ur frysen tänkte jag svänga ihop en Fillimpa så vi får annat frukostbröd imorgon. I helgen blev det ju bagels men de är faktiskt lite sega nu så här två dar gamla... Men jag vet inte om jag har allt som behövs... vet inte om jag har lust att ta mig till affären.

Fillimpa

1 liter filmjölk
3,75 dl vetemjöl
2 dl grovt rågmjöl
1,25 dl grahamsmjöl
2,25 dl rågkross
1 dl vetekli
2,25 cl bikarbonat
2,25 cl brödkryddor (malen anis och fänkål)
2 dl sirap

Det är bara att röra ihop alla ingidienser i en bunke, det ska vara kladdigt. Häll upp i två smorda avlånga brödformar. Grädda i ca 1,5 timme i 170 grader varm ugn. Brödet ska svalna ordentligt innan man skivar upp det.

Inga kommentarer: