onsdag 24 januari 2007

kladdig kaka

Jag har inte bakat nånting idag men här kommer mitt superduper recept på kladdkaka, så nu Jonna får du ta och baka!

3 dl socker
2 ägg
3-4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1½ dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin

Blanda allt och använd gärna springform (sådan med avtagbara kanter) när du gräddar. 200 grader i ca 15-20 minuter. Eller så häller man upp smeten i muffinsformar och då får man minikakor! Gott är det också att trycka ner en dumle i mitten när man gör det i muffinsformar, blir det kladdig kola i mitten! Mumsigt värre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh! måste prova det där med dumlekolorna någon gång! Har du kommit på något bra jag ska blanda mina kola-rice krispies med? Var det också kladdkaka du hade som förslag där?
see ya soon I hope

kajsamaria sa...

äj-käj! ja det var denna kladdakaka jag tänkte du kunde testa med krispisarna. Tänkte att det kanske blir en liten knastrig kladdkaka fast ändå kladdig liksom... vi kanske får prova ihop så kan vi testa olika varianter ::)