söndag 28 januari 2007

tjing tjong

Pratade med AnnaLena på MSN och blev ju hysteriskt sugen på kinamat efter hon berättat om deras matplaner för kvällen. Fick du nån kinesmat eller blev det pizza som Thomas ville, AnnaLena? Jag gjorde ialla fall min egen nudelwok med kyckling istället för att gå till närmaste kines och köpa. Mums värre blev det. Tänk vad lite oyster-sås kan göra...

Jag tinade två kycklingfileér som jag sedan skar i små bitar. Tittade i kylen för at se vilka grönsaker jag hade, det blev: ca 3 dl strimlad vitkål, en röd paprika, två morötter, en burk champinjoner, en röd lök och en vitlöksklyfta. Först brynde jag kycklingen (salta och peppra) så den blev klar. Samtidigt kokade jag nudlarna. Äggnudlar ska det vara, inte sånna där studentnudlar för 2,50 kr paketet eller vad de kostar. Ur med kycklingen och i med grönsakerna! Woka, woka... rörelse på grönsakerna så de inte steker på och blir mjuka.. sen i med kycklingen och de kokta nudlarna så några stänk med oyster-såsen och lite kinesisk soja. Häpp! Ät med pinnar så blir det mycket roligare... och tar längre tid... Detta räcker till två hungriga eller tre medelhungriga = mat till mig ikväll och en matlåda till niclas imorrn.

dagens telefonsamtal: niclas ringde från bingot så jag fick lyssna lite på när melody club repade inför kvällens framträdande. otroligt nördigt! haha

Inga kommentarer: