lördag 9 augusti 2008

Lördagsbak

Niclas fyllde år i går och då hade vi lite kalas. Vi gjorde goda smörgåstårtor och bjöd på och jag hade också bakat bullar som verkade vara uppskattade. Det blev en sen kväll då några av gästerna stannde kvar och vi började spela poker och sedan försökte oss på ett parti av Spank the Monkey... det var det alldeles för sent för (speciellt när vi skulle förklara för AK som inte spelat förr... hon blev minst sagt förvirrad av alla konstiga regler... förstår henne...)

Som lovat testade jag på att baka Pain au chocolate idag och bjöd nattsuddarna på... de var väldigt goda. För recept se föregående inlägg...




Det var enkelt att sno ihop...







... men ser ganska proffsigt ut...

2 kommentarer:

Unknown sa...

förvirrad och förtvivlad var ordet sa bull :) jag vet inte om jag vågar mig på det spelet igen någonsin!

Vickan sa...

De ser ut som chokladcroissanter! Mums!