måndag 5 mars 2007

en självmordsbenägen assistent.

Ikväll försökte min Assistent lämna jordelivet, den tog ett skutt från bänken med deg och allt och landade hårt på golvet... en bucklig degbunke blev det men maskinen funkar fortfarande hur bra som helst! Den är odödlig. Mamma köpte den 1973 (om jag minns rätt) och efter bara några månader i min ägo så höll den på att bli skrot. Är det inte det knäppt?

Degen som var i maskinen när den gjorde hoppet var en tekaksdeg. Jag har köpt en bok om bröd på bokrean och testar ett av recepten ikväll: tekakor. Det var jobbigare än jag trodde faktiskt, jobba, jäsa, greja, jäsa, rulla, jäsa osv... Receptet kommer inte idag utan det får bli lite senare. Jag är helt färdig efter att ha bakat i ett par timmar, lagat köttgryta till middag, diskat undan och nu äntligen sitter ner. Tur att Niclas tar tvätten...

2 kommentarer:

fröken fräken. sa...

herrejävlar! du får passa dig så inte assistenten ta dig som gisslan nästa gång!

ja, visst e jag duktig, som lyckades ;) haha. jag som brukar vara grym på sånt!

nu ska jag planera vfu´n!
krämbulle.

Anonym sa...

Hej!
Jag tror inte det var ett självmordsförsök! jag tror att assistenten har så roligt av att få vara assistent åt dig, som bakar så ofta och verkligen gillar den. Den kom liksom i gungning och tog ett par danssteg!
Baggis