söndag 27 maj 2007

bortabak

Idag var vi hos Niclas föräldrar, firade hans mamma på mors dag och han hjälpte sin far att lägga plattor ute på gården. Jag hade packat ner en påse med mjöl och andra ingridienser för att baka hemma hos dem. Assistenten fick åka med också för arbeta deg för hand gör jag inte gärna... Speciellt inte denna deg som skulle arbetas i 15-20 minuter! Med mina veka handleder skulle jag inte kunna skriva detta inlägg nu om jag stått och grejat för hand. Brödet jag bakade vatr Kavring. Det har jag aldrig gjort förut och tyckte det var kul med ett nytt recept. Det är mycket väntan dock för det ska jäsa i sammanlagt två timmar plus att det ska vara i ugnen en timme också! Så medan det jäste tittade jag på när Niclas och hans pappa jobbade i regnet. Otroligt spännande.

















Eftersom jag är så snäll så lämnade jag kvar det ena brödet som tack för lånet av ugnen!
Bilden har Niclas tagit med sin mobil, väldigt bra kamera för att vara en mobil! (Nokia N95)

Då var det måndag igen imorgon, ännu en ny arbetsdag. Veckorna går så fort så man hinner ju knappt med! Snart är det jul igen... Men imorgon är ingen vanlig arbetsdag med barnen för vi har studiedag och ska till Lerum och titta på en Reggio Emila inspirerad förskola! Det kommer bli spännande!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Såg smaskigt ut! Varför finns det aldrig nybakat bröd hemma hos mig?
Nu pratar de på P3 om att martins Du är så yeah yeah wow wow är den sämsta låttexten genom tiderna, tyckte jag var elakt :(.
Men det var inte det jag skulle skriva! Jag ville bara glänsa lite, i en omröstning på Aftonbladet om de bästa jobben kommer Bibliotekare på 64:e plats, precis före Förskollärare på 65:e. :) Här är facit:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1079787,00.html
Sara ringde förut, kakan hade kommit fram och såg mycket god ut sa hon!
See ya, ak

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.