tisdag 9 september 2008

Bakar trots trötthet

Jag trotsade min trötthet och satte igång ett bak! Jag vet inte riktigt vad det blir för något av det för jag har improviserat lite... Jag tog ett paket torrjäst och blandade det med lite grahamsmjöl i assistenten. Värmde vatten och tillsatte till jästblandningen. Jag fyllde på med mer grahamsmjöl, ca 3-4 dl kanske. Jag har ett skåp med massa olika mjölsorter och andra grejer man behöver till bak och bestämde mig för att fylla på med fint rågmjöl! Ungefär lika mycket av det blev det, så ca 3-4 dl. Frön är alltid gott så jag hällde i ca 1 dl solroskärnor också! Sen tog jag vetemjöl, ca 4 dl och lät maskinen blanda ihop ordenligt. Nu har jag satt klockan på jäsning i ca 30 minuter. Det blir nog frallor sen. Jag får rapportera vidare om det blev gott...

Inga kommentarer: