torsdag 3 juli 2008

middag för en

Detta är mitt 100-inlägg! Fanfar! Det firar jag med att presentera min middag för en. Niclas är inne i stan på after work/avslutningsträff med jobbet inför sommaren. De kommer nog ha en väldigt trevlig och varm kväll! Själv ska jag äta en sallad med tonfiskröra och avokado som jag fortfarande har dille på...

Tonfiskröran gör jag enkelt med Philadelphia-ost. Jag köpte en smaksatt sådan med paprika och andra kryddor. En hel burk tonfisk röra jag ner med ca 50 gram av osten. Man kan ju ta så mycket man vill och hur kladdigt man vill ha det... Det blir en perfekt middag en sån här varm kväll då temperaturen fortfarande mäter runt 30 grader...
Färdigblandad sallad på påse är nog den bästa uppfinning sedan rattväxeln (Galenskaparna-referens... en del förstår den, andra inte, om inte ignorera och fundera inte på det!) speciellt när man är lat och inte känner för att göra det otroligt jobbiga jobbet att just skära till lite sallad och vill ha lite blandat, annars blir det ju lätt att man bara har isbergssallad hemma. Nu har jag ju egen sallad i mitt lilla land men det är ju bara en sort också... Nu är det dags att sätta sig ute i kvällssolen och äta!




Tonfiskröran såg väl så där ut på bild, tur det smakar gott!

1 kommentar:

Unknown sa...

TV, stavas TV. :)