tisdag 1 juli 2008

Vad blir det för mat?

Igår frågade vi oss den frågan under ett samtal när jag körde bil hem och Niclas var hemma med huvudet i kylen och frysen. Efter lite funderingar och en upphittad bit fryst kassler bestämde vi oss för något med kassler... men vad ville vi ha till? Niclas kom på idén med att panera en fetaost! När jag väl kom hem började vi med matlagningen. Vi tog fram grillpannan, för grillning ute var det för blåsigt för. En bbq-sås hittade vi i kylen som nån glömt efter midsommarfesten så vi tänkte att den kanske blir god på kasslern! Niclas stod vid spisen och jag gjorde övriga tilbehör, bl a att panera osten. Vi tog en vanlig fetaost i bit som vi delade på hälften på. Först doppade jag den i vetemjöl, sedan i uppvispat ägg och till sist ströbröd. Nu ser det ut som man har en stor fiskpinne. Även den åkte i grillpannan. En god sallad är aldrig fel och jag har nu dille på avokado så en halv var fick också pryda tallriken. Mumsigt blev det och tycker ni det var lyxig mat för en måndag? Det är ju då man behöver det lilla extra för att piggas upp och god mat är aldrig fel!

Ränderna från grillpannan gör maten lite roligare

Inga kommentarer: