söndag 11 februari 2007

Lite om mig

Detta hade Anna på sin blogg och jag tyckte det var lite skoj så jag har också svarat på det nu och tänkte utmana ialla fall AnnaLena och Anna-Karin och den som vill.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”Där finns små rum och läkare och sköterskor och ett läkemedelsförråd.”
Tusen små bitar – James Frey
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Pärmar och collegie-block.
3. Vad var det senaste du såg på tv?
TV:n står på nu, Let’s dance-repris
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
12.40 (12.38)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Agneta Sjödin pratar om dansparen.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
När vi var på våg hem igår kväll efter att ha varit på Meldoifestivalen, klockan var väl tolv typ…7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Spelade Zuma på x-box, så TV:n...
8. Vad har du på dig?
svarta mysbyxor, brun långärmad t-shirt. Tjocksockar mamma har stickat
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Att jag skulle klippa håret och det var min granne som skulle klippa mig (hon är inte frisör utan undersköterska…) och skulle slinga håret i svart och vitt.. Niclas analyserade drömmen och sa att Ola Salo hade sånt hår typ och vi var ju på Meldifestivalen igår så det var väl nånting med det…
10. När skrattade du senast?
Imorse, Niclas kittlas!
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ett gammaldags foto på mig och Niclas, en tavla från en utsällning med Andy Warhol och en gallerix-tavla
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Körde diskmaskinen nyss och allt blev rent utom en kniv. Mystiskt.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lite skoj1
14. Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio var det the Departed
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Bygga ett grymt hus, ge till nära och kära, åka på jorden runt resa
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Niclas vet men jag är otroligt manisk när det gäller att vika handdukar...
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Fred
18. Tycker du om att dansa?
Ja det är skoj!
19. George Bush?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Om jag får en pojke vill jag att han ska heta Eddie men det vill inte Niclas så vi har enats om Tim. Flicka ska heta Molly
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja självklart, har ju gjort det också så det skulle jag kunna tänka mig igen!
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Tjabba! Sen skulle vi springa runt i vita t-shirts och hoppa på moln ;) eller hur AnnaLena?
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
De som har lust!

1 kommentar:

AnnaLena sa...

Sen när heter du Cecilia i andranamn om man får fråga??? No way Lisbeth Kajsa-Maria (Rolf) Samuelsson...